Звіт роботи за другий семестр 2016-2017 н.р



Однією з ключових подій нового навчального року – прийняття концепції Нової української школи, що започаткувало перехід до іншої філософії освіти, яка відповідає європейському розвитку України. Кардинально змінено підхід до викладання предметів зокрема основ здоров’я. Місія Нової школи - допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем та батьками. Широко застосовуються методи викладання, засновані на співпраці (ігри,проекти(соціальні, дослідницькі), експерименти, групові завдання тощо) Кожен урок повинен мати практичне спрямування. Серед методів навчання повинні  домінувати інтерактивні .
У цих умовах  змінитись роль учителя в навчально - виховному процесі. Вчитель - експерт, помічник, порадник і наставник, фасилітатор, зразок для наслідування. Тобто для сучасного вчителя характерний постійний розвиток, підвищення професійної майстерності, самоосвіта. Тому основне завдання методичної служби - допомога в реалізації актуальних питань розвитку, удосконалення фахового рівня педагогічних кадрів; активізація творчого потенціалу; формування здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються.
Система методичної роботи з учителями основ здоров’я протягом другого семестру 2017р. була концентрована навколо вирішення науково-методичної проблеми
« Створення умов для подальшої модернізації навчально-виховного процесу  курсу «Основ здоров’я» на засадах освітніх інновацій та стимулювання до самоосвітньої діяльності педагогів» .
Напрямки наукових досліджень методичних структур:
Міжшкільне  методоб’єднання вчителів «Основи здоров’я» шкільного округу «Сонячний»
«Здоров’я учнів як педагогічна проблема. Формування культури здоров’я школярів, позитивного ставлення до здорового способу життя засобами інноваційних технологій».
Міжшкільне  методоб’єднання вчителів «Основи здоров’я» шкільного округу «Східний»
«Самоосвітня діяльність вчителя - основа професійного зростання»
Міжшкільне  методоб’єднання вчителів «Основи здоров’я» шкільного округу «Дружба»
«Розвиток  здоров’язбережувальної компетенції учнів в умовах критичних  ситуацій»
Міжшкільне  методоб’єднання вчителів «Основи здоров’я» шкільного округу «Центр»
«Формування інноваційної культури вчителя»
Медіа-центр
«Популяризація досвіду вчителів через веб-ресурс, видавничу діяльність –основа професійного становлення вчителя»

Основні заходи , які відбулись у другому семестрі в рамках реалізації методичної теми:
Продовжено співпрацю з ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»
- в травні завершився річний цикл тренінгів з надання першої допомоги для школярів міста. Цьогоріч заняття проходили на базі Центру симуляційного навчання ДВНЗ "Тернопільський державний медичний університет ім.І.Я.Горбачевського МЩЗ України" (кер. Кіцак М.Ю.) і охопили близько 1500 школярів  та 50 педагогічних працівників. Школярі та вчителі отримали сертифікати про те, що вони пройшли короткий курс навчання з надання першої домедичної допомоги. Велика вдячність Ляховичу Роману Мар’яновичу, доценту, завідувачу курсу екстреної медичної допомоги кафедри Невідкладної та екстреної медичної допомоги ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

-           з метою підвищення теоретичних та практичних медичних знань, набуття й закріплення практичних навичок, необхідних для збереження життя і здоров’я учасників навчально-виховного процесу 17 січня 2017 року організовано  проходження навчання з надання  першої  допомоги медсестрами дошкільних навчальних закладів м. Тернополя на базі навчально-тренінгового центру ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Професійна освіта вчителя

- з метою розвитку професійної компетентності та інноваційної  культури вчителів 28.02.2017 року на базі ТЗОШ №24 було проведено навчання – тренінг для вчителів основ здоров’я «Формування інноваційної культури вчителя. Готовність  вчителя до інноваційної діяльності »
Співорганізатори: Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу, методоб’єднання вчителів «Основ здоров’я», ТЗОШ №24, кафедра здоров'я людини, фізичної реабілітації та безпеки життєдіяльності факультету фізичного виховання ТНПУ ім. Володимира Гнатюка.
- методист Козловська Л.П. та заступник директора ТНВК ШМЛ №15 20 березня  2017 року взяли участь у Всеукраїнському   науково-практичному  семінарі «Здоров’язбережувальна технологія «Навчання у русі» в системі оздоровчо-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів» (за методикою О.Д. Дубогай, професора Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова ), який відбувся на базі Київської гімназії № 287  20 березня  2017 року .На семінарі розглядали  питання діагностики психофізиологічного і фізичного стану  школярів, основні форми освітньо-виховної роботи у школі, спрямованої на підвищення індивідуальної рухової активності учнів засобами фізичного виховання. Презентували  нові підходи до формування гармонійної особистості  школяра засобами фізичної культури на уроках та в позаурочний час.
-міжпредметна творча майстерня
Започатковано роботу міжпредметної творчої майстерні «Рухова активність – запорука здоров’я школярів» спільно з методистом Климчук Б.В. та громадським діячем Лілію Проць.
(засідання проведено в  ТЗОШ №25,13,ТНВК ШПЛ №2,ТЗОШ №4)


Науково-дослідницько-експериментальна діяльність

- Участь методиста (Козловської Л.П.)  у роботі VII Всеукраїнська науково-практична конференція "Педагогіка здоров'я", яка відбулась 7-8 квітня 2017 року на базі Чернігівського національного технологічного університету, яка була присвячена висвітленню результатів психолого-педагогічних досліджень щодо збереження та формування здоров'я дітей, учнівської молоді та студентів.
- дослідно-експериментальна робота в рамках Програми дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Здоров’язбережувальна технологія «Навчання у русі» в системі оздоровчо-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів» на базі ТНВК ШМЛ №15 ( ТНВК ШМЛ №15 надано статус експериментального закладу Всеукраїнського рівня )
-  розширено мережу закладів, долучених до Міжнародного проекту"Європейська мережа шкіл сприяння здоров'ю" в Україні з 2 (ТЗОШ №19,16 ) до 8 (ТЗОШ№11,20 Тернопільський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-III  ступенів- медичний ліцей №15», Тернопільський  навчально-виховний комплекс « Спеціалізована загальноосвітня школа I ступеня - дошкільний навчальний заклад» №35 Тернопільський дошкільний навчальний заклад №34 Тернопільський дошкільний навчальний заклад № 27


Робота з обдарованими учнями та превентивна освіта школярів

Для проведення профорієнтаційної роботи, активізації роботи з обдарованими учнями , забезпечення превентивної освіти школярів продовжено роботу міжшкільного учнівського клубу «Планета здоров’я».
Мета:
- активізація молодіжного руху за здоровий cпociб життя;
- набуття та засвоєння дітьми i молоддю нових знань про здоровий cпociб життя;
- підвищення рівня інформованості молоді з питань профілактики наркоманії, захворювань на ВІЛ/СНІД, тощо;
- популяризація технологій навчання щодо формування здорового способу життя;
- виявлення, обмін i розповсюдження кращого досвіду із запобігання негативним проявам серед дітей i молоді засобами мистецтва;
- упровадження нових форм організації змістовного дозвілля дітей і молоді.

21, 22 березня 2017 р. на базі ТЗОШ №11 відбулось засідання міжшкільного клубу "Планета здоров'я", приурочене Всесвітньому дню боротьби з тубуркульозом.
Співорганізатори: міжшкільний клуб ”Планета здоров'я”, методоб’єднання вчителів «Основ здоров’я», ТКМЦНОІМ, ТЗОШ №10,11,27, КУТОР “Тернопільський обласний протитуберкульозний диспансер».
У період із 06 березня до 07 квітня  в навчальних закладах проведено Кампанію з питань пропаганди та збереження психічного здоров’я у період із 06 березня до 07 квітня.

Співпраця з громадськими організаціями

уроки Тверезості
За сприяння громадської організації «Твереза Тернопільщина» в навчальних закладах  міста проведено  уроки Тверезості  собріологом Оробцем Ю.Г. ( охоплено до 1000 школярів та 40 вчителів)
Профілактика  вживання школярами психоактивних речовин;
Активізовано співпрацю з КУТОР Тернопільським обласним наркологічним диспансером та розроблено графік проведення  лекцій, бесід і батьківських зборів  у навчальних закладах з профілактики  вживання школярами психоактивних речовин;

Видавнича діяльність вчителів основ здоров’я

Підготовлено статтю «Форми співпраці школи і медуніверситету з проблем формування здоров’язбережувальних компетентностей школярів» (Коловська Л.П.),яка була надрукована  в збірнику наукових праць « Педагогіка здоров’я» - Чернігів-2017.

Видано посібник «Тиждень здоров’я» укладач Банах С.В., гімназія «Гармонія» Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола.

Педагоги мали  можливість презентувати нові  цікаві творчі знахідками в щорічному часописі «Освітянський альманах.Слово вчителя»:
«Здоров’язберігаючі технології-інноваційний крок в освіті»(Оксана Здирок, вчитель основ здоров’я Тернопільської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 18);
«Формування в учнів компетентнісного ставлення до власного здоров’я»(Світлана Банах, гімназія «Гармонія» Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола)

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біоадекватна технологія навчання

Воркшоп для сучасного вчителя:" Формування інтерактивного середовища Нової української школи через розвиток професійних компетентностей вчителя основ здоров’я. Визначення пріоритетних форм і методів навчання сучасного фахівця в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти.

«Школа сприяння здоров’ю»