Звіт роботи за перший семестр 2017-2018 н.р.

Система методичної роботи з учителями основ здоров’я протягом  першого семестру 2017-2018н.р. була концентрована навколо вирішення науково-методичної проблеми «Створення умов для подальшої модернізації   курсу «Основ здоров’я» на засадах освітніх інновацій та стимулювання до самоосвітньої діяльності педагогів».

 Створено  нові методичні структури.
Напрямки наукових досліджень методичних структур:



           Інноваційна школа сучасного вчителя
 Напрямок дослідження : «Модернізації   курсу «Основ здоров’я» на засадах освітніх інновацій та          стимулювання до самоосвітньої діяльності педагогів»
   З метою розвитку професійної компетентності вчителя було проведено такі заходи:
-     - на базі оздоровчо - відпочинкового комплексу відбулося інтегроване заняття інтерактивної школи сучасного вчителя: «Формування здоров’язбережувальної компетентності  вчителів основ здоров’я та бібліотечних працівників засобами інноваційних технологій»
-     - на базі ТЗОШ №20 відбулося засідання  міжгалузевої педагогічної студії «Технології формування та розвитку компетентності індивідуального здоров’язбереження учителів - практиків» Організатори заходу: ТКМЦНОІМ (методисти Козловська Л.П., НесмашнаГ.Є.), ТНПУ ім.В. Гнатюка, ТЗОШ №20, професійна спільнота вчителів основ здоров’я та психологів.
                             План заходу:
Організаційно-презентаційний блок:
 "Формування та розвиток компетентності індивідуального здаров'язбереження учителів-практиків"
(Мешко Г,М.-доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та менеджменту освіти ТНПУ ім..В.Гнатюка);
Професійний стрес у діяльності педагога" (Козловська Л.П.-методист ТКМЦНОІМ)
"Соціальний захист вчителя" (Береза Л,Ф.- працівник управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування  в Тернопільській обасті )
 Практично- технологічний блок.
 Міні -тренінг "Психосоматичні аспекти здоров'я вчителя"(Несмашна Г.Є-методист ТКМЦНОІМ)
Вправа "Малювання музики"
Вправа "Кристал розподілу енергії"
Вправа "Долонька стресу"
Круглий стіл "Запитання та відповіді" (Береза Л,Ф.-працівник управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування  в Тернопільській обасті )
Анкетування "Ваше ставлення до здоров'я"(Несмашна Г.Є-методист ТКМЦНОІМ)

Дослідно-експериментальна студія
Напрямок дослідження : «Здоров’язбережувальна діяльність дослідно-експериментальних навчальних закладів як засіб сприяння фахової самореалізації».
 Дослідно-експериментальна робота в рамках Програми дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Здоров’язбережувальна технологія «Навчання у русі» в системі оздоровчо-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів» на базі ТНВК ШМЛ №15 ( ТНВК ШМЛ №15 надано статус експериментального закладу Всеукраїнського рівня );
 - 15 листопада 2017 року на базі Тернопільського навчально-виховниго комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступенів-медичний ліцей № 15» відбувся обласний  науково-практичний семінар на тему: Формування здоров’язбережувальної компетентності школярів засобами технології «Навчання у русі»;
       Участь у  проекті "Вчимося жити разом",  що реалізується  Громадською організацією"Дитячий фонд "Здоров'я через освіту" у партнерстві з Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) (ТЗОШ №11)
- Вчителі основ здоров'я пройшли он-лайн курс з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом» призначеного насамперед для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, які викладають предмет «Основи здоров’я» у 1-9 класах та/або проводять виховні години у 10-11 класах в рамках чинних стандартів для початкової, основної та старшої школи.
-Участь в он-лайн опитування учнів 5-9-х класів та вчителів ТЗОШ №11 в рамках проекту «Вчимося жити разом»
  Розширено мережу закладів, долучених до Міжнародного проекту"Європейська мережа шкіл сприяння здоров'ю" в Україні з 2 (ТЗОШ №19,16 ) до 8 (ТЗОШ№11,20 Тернопільський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа I-III  ступенів- медичний ліцей №15», Тернопільський  навчально-виховний комплекс « Спеціалізована загальноосвітня школа I ступеня - дошкільний навчальний заклад» №35 Тернопільський дошкільний навчальний заклад №34 Тернопільський дошкільний навчальний заклад № 27
          Участь у реалізації комплексної міської програми «Здоров’я тернополян» на період 2016-2018 роки»

              Відкрита кафедра партнерського навчання 
Напрямок дослідження : «Співпраці школи та вищих навчальних закладів як одного із засобів підвищення педагогічної майстерності вчителя та формування  здоров’збережувальної  компетентності учня  школи»

Організовано проходження навчання з надання долікарської допомоги учнями 9-х класівзагальноосвітніх навчальних закладів м. Тернополя на базі  ННІ медсестринства ТДМУ імені Я. Горбачевського МОЗ України з залученням студентів наукового гуртка.
За перший семестр пройшли навчання  250 школярів з 12 навчальних закладів міста.


        Міжшкільний клуб здоров’я і краси ”Планета здоров’я” (робота з обдарованими дітьми та превентивна освіта)
        Напрямок дослідження : «Міжшкільний учнівський клуб як форма роботи з обдарованими учнями»
    8 листопада  на  універсальному спортивному майданьчику міського  парку ім. Тараса Шевченка проведений майстер-клас "Вчимося бути здоровими "для школярів міжшкільного учнівського клубу "Планета здоров'я".
Співорганізатори заходу: Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу та Тернопільський міський  центр фізичного здоров'я населення. Школярі отримали нові знання та позитивні емоції від спілкування з професійними спортсменами.
У навчальних закладах міста протягом листопада-грудня 2017року   проведені   заходи  щодо відзначення в місті  Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом
- міський конкурс агітбригад «Знай сьогодні, щоб жити завтра»;
- тренінг для учнів 8-11 класів: «Що ми знаємо про СНІД» (8 клас), «Ризик і оцінка ризику» (10 клас), «Гендерні стереотипи і ризики інфікування ВІЛ» (11 клас); «Правда про СНІД»;
- зустрічі школярів з працівниками Тернопільського благодійного товариства «Мережа людей, які живуть із ВІЛ», Всеукраїнської громадської християнської просвітницької організації Нова надія, які провели профілактичні бесіди у старших класах;
- написання диктанту з учнями 3-11 класів «Що треба знати про СНІД»; рефератів на антиснідівську тематику з подальшим обговоренням на засіданнях круглих столів;
- перегляд та обговорення  фільму «Життя на повну силу»;
- відеолекторій для старшокласників «Захистіть себе від ВІЛ»;
- проведення колективних та індивідуальних бесід, профілактичнихконсультацій, циклу виховних годин «Молодь за здоровий спосіб життя» «Обери життя»,  анкетування «ВІЛ-інфекція, СНІД», інформаційних  вісників – бесід «СНІД – загроза людству» " СНІД: подумай про майбутнє -обери життя";
- флешмоб  «Чужої проблеми не буває»;
- організація тематичних виставок малюнків «Не дай СНІДу шанс» «Захистіть найдорожче»; і плакатів «Не згуби себе», «Ми за здоровий спосіб життя», виготовлення буклетів «Відверто про ВІЛ/СНІД»;
- виставка-панорама літератури «Про ВІЛ/СНІД вкотре і відверто»;
- форум-театр «Знати сьогодні, щоб жити завтра»;
- продовженно реалізацію програми “Сприяння просвітницькій роботі“рівний - рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя”;
- розробка та розповсюдження інформаційно-просвітницьких матеріалів на тему «Профілактика ВІЛ/СНІДу

Аналітико-моніторингова студія
Напрямок дослідження : «Моніторингове  дослідження здоров’язбережувального аспекту навчального середовища  загальноосвітніх навчальних закладів».
Моніторингове дослідження проведено 23-27 жовтня в ТЗОШ №19,20,13,16,18,25,ТТЛ.


Співпраця з освітніми установами та громадськими організаціями
23 листопада  взяли участь у роботі круглого столу "Внутрішньо переміщені особи в Тернополі : реалії та можливості" з рамках проекту інтеграції внутрішньо переміщених осіб та  згуртування громади Тернополя "Файне єднає". Даний захід відбувся на базі Тернопільської обласної бібліотеки для дітей.
 Учасники заходу мали можливість переглянути презентацію проекту "Файне єднає", обговорити можливі шляхи співпраці щодо ключових питань з інтеграції ВПО в новому середовищі та згуртуваня місцевої громади. Це актуально для вчителів основ здоров'я", адже в зміст предмету адаптується курс "Вчимося жити разом ", який впроваджується з ініціативи європейського союзу(ЄС) Дитячого фонду ООН(ЮНІСЕФ) в Україні і спрямований на формування життєвих навичок,що сприятимуть позитивній адаптації дітей ВП в освітній простір .
Уклали угоду про співпрацю Тернопільською обласною бібліотекою для дітей –координатором  проекту «Файне єднає» та Тернопільським комунальним методичним центром науково-освітніх інновацій та моніторингу для спільного з метою забезпечення таким чином позитивної адаптації дітей ВП в освітній простір міста, оптимального рівня якості освітнього процесу.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біоадекватна технологія навчання

Воркшоп для сучасного вчителя:" Формування інтерактивного середовища Нової української школи через розвиток професійних компетентностей вчителя основ здоров’я. Визначення пріоритетних форм і методів навчання сучасного фахівця в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти.

«Школа сприяння здоров’ю»