Методичні рекомендації щодо використання листа Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385 « Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації» при вивченні курсу «Основи здоров’я» (5-9 клас)


Методичні рекомендації щодо  використання   листа Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385   « Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації» при вивченні курсу «Основи здоров’я» (5-9 клас)
                 (укладач методист ТКМЦ НОІМ  Козловська Л.П.)
                  

5клас
 Розділ 4. Соціальна складова здоров’я
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі
      Пожежна безпека.
 (Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1)
   Тема:Умови  і причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж.
- Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.
  Тема:Способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
- Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів.
      Дитина в автономній ситуації
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385.додаток 1, 2)
  Тема:Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки.
-           Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.
     -     Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
  Тема. Екстремальні ситуації з незнайомцями.
-Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми.
________________________ 
6клас
Розділ 1. Здоров’я людини
Ризики і небезпеки
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
 Тема. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
      Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію.
Навколишнє середовище і здоров’я
( Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
Тема. Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля. Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.

Розділ 4.  Соціальна складова здоров’я
Тема 2. Безпека в побуті  й навколишньому середовищі
Пожежна безпека оселі
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1)
    Тема. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.
     -Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.
    Тема. Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
Проживання у промисловій зоні
(Лист Міністерство освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
   Тема. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
-         Виготовлення ватно-марлевої пов’язки.
Поведінка в екстремальних ситуаціях
  (Лист Міністерство освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток  2)
  Тема. Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками.
-         Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.




7 клас
Розділ. Життя і здоров’я людини
  Принципи безпечної життєдіяльності 
(Лист Міністерство освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
Тема. Техногенна безпека. Правила безпечної безпеки житла.
Тема. Особливості користування паливними газами. Пожежа в громадському приміщенні. План евакуації, знаки пожежної безпеки.
Практична робота:
Моделювання ситуації евакуації з класу, школи
.

Розділ. Психічна і духовна складові здоров’я
 Конфлікти і здоров’я
(Лист Міністерство освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 2)

Тема. Поняття про стрес. Вплив стресу на здоров’я. Методи запобігання стресу. Психологічні особливості поведінки людини в екстремальних умовах.
__________________________________________________________________  

8  клас
  
Розділ. Життя і здоров’я людини

Надзвичайні ситуації 
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
Тема. Надзвичайні ситуації (НС) соціального, природного та техногенного походження, причини їх виникнення. Основні принципи порятунку та захисту людей. Оптимальні дії під час конкретних НС.
Тема. Перша допомога при НС. Дія рятувальних служб при НС. Права і обов’язки людини під час НС та в період  ліквiдації  їх наслідків.
Практична робота:
Моделювання ситуацій надання першої допомоги під час НС.

Розділ. Соціальна складова здоров’я
 Безпека в сучасному світі.
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
Тема. Уникнення небезпеки в кримінальних ситуаціях пограбування, шантажу, нападу. Захист від релігійних сект Основи самозахисту у кримінальних ситуаціях та його межі. Правова відповідальність неповнолітніх. Органи охорони правопорядку.
Практична робота:
Моделювання ситуації уникнення нападу і пограбування.

 Тема. Небезпеки під час терористичних актів. Основи самозахисту під час терористичних актів. Соціальні небезпеки у місцях проживання. Соціальні патології. Соціальні конфлікти. Інформаційна безпека.

 Екскурсія.
Медична допомога: поліклініка, швидка допомога, оздоровчі центри.


________________________________________________________________

9 клас

Розділ. Життя і здоров’я людини
 (Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)

   
 Тема. Взаємозв’язок основних ознак, складових і чинників здоров’я. Людський фактор у формуванні безпеки людини. Глобальні небезпеки.

Розділ. Психічна і духовна складова здоров’я
(Лист Міністерства освіти і науки від 30.07.2014 № 1/9-385, додаток 1,2)
Тема. Цінність і неповторність життя. Основи психологічних та моральних засад безпеки людини. Вплив психологічних властивостей та етичних засад людини на її дії в різних життєвих ситуаціях.
Здоров’я в ієрархії життєвих цінностей. Відповідальність за власне здоров’я.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біоадекватна технологія навчання

Воркшоп для сучасного вчителя:" Формування інтерактивного середовища Нової української школи через розвиток професійних компетентностей вчителя основ здоров’я. Визначення пріоритетних форм і методів навчання сучасного фахівця в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти.

«Школа сприяння здоров’ю»