Інтегроване заняття «Інтерактивної школи
сучасного бібліотекаря»
та «Інтерактивної школи
сучасного вчителя основ здоров’я»
м.Тернополя
Тема: «Інноваційні моделі навчання. Інформаційний брифінг: «Література як мікстура»(бібліотерапія)
План проведення інтегрованого заняття
Час проведення
|
Назва заходу
|
Відповідальний
|
І. Організаційний блок
13.00.- 13.10.
|
Зустріч, реєстрація
учасників
|
О.М.Кульчицька., Л.П.Козловська методисти ТКМЦ
НОІМ
|
13.10. -13.20.
|
Відкриття інтегрованого заняття. Окреслення теми і мети.
|
Кульчицька О.М. методист ТКМЦ НОІМ
|
ІІ. Теоретично – пізнавальний блок
13.20.-13.35.
|
Бібліотерапія – від теорії до практичної
діяльності
|
Л.П.Козловська
методист ТКМЦ НОІМ
|
ІІІ. Практичний блок
13.35.- 14.15.
|
«Хочеш
вчити інших – вчися сам» ( робота в групах)
|
О.М.Кульчицька., Л.П.Козловська методисти ТКМЦ НОІМ
|
14.15.- 14.45
|
Брифінг-шоу «Література – мікстура для гармонізації здоров`я»
|
Веселовська З.В., зав.
бібліотекою,
Здирок О.М., вчитель
основ здоров’я
ТЗОШ №18
|
ІV. Рефлексивний блок
14.45.- 15.00.
|
Вільний мікрофон. Підведення підсумків
|
Кульчицька О.М.,
Л.П.Козловська методисти ТКМЦ НОІМ
|
Рекомендована література
Батова Г. Роль шкільної
бібліотеки щодо формування здорового способу життя / Г.
Батова // Основи здоров’я. – 2011. - № 8. – С. 5-10. Подано поради про правила
відбору літератури для лікувального читання. Під час відбору треба пам’ятати,
що книга – дуже індивідуальний „інструмент” впливу на особистість. Цілюще діють
на людей дотепні гумористичні й сатиричні книги, сентиментальна й романтична
література, вірші. Уміло підібрані книги не викликають негативних емоцій. І ще
одна порада : читати треба те, що подобається!
Бабюк О.
Інтеграція навчально-виховного і колекційного процесів у початковій школі / О. Бабюк, Т.
Колос, І. Сапожко та ін. // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. - № 25
(липень). – С. 2-23.
Матеріал газети присвячений розв’язанню проблем мовленнєвих порушень у молодших школярів та їх профілактиці. Одним із методів, який допомагає подолати ці види порушень у дітей є казкотерапія. Підбираються різні види казок : народні, авторські, сучасні, психокорекційні, легенди, філософські казки тощо.
Матеріал газети присвячений розв’язанню проблем мовленнєвих порушень у молодших школярів та їх профілактиці. Одним із методів, який допомагає подолати ці види порушень у дітей є казкотерапія. Підбираються різні види казок : народні, авторські, сучасні, психокорекційні, легенди, філософські казки тощо.
Казкотерапія
– це психотерапія за допомогою вже існуючих казок та фантастичних героїв. Вона
допомагає пережити відчуття захищеності у світі, зрозуміти себе, сформувати в
собі корисні риси та звички.
Гичка І. І. Книжка – лікар / І. І. Гичка // Шкільна бібліотека. – 2012.
- № 1. – С. 90. Опис досвіду роботи шкільного бібліотекаря гімназії ім.. В. Сенатора, що у Черкаській
області. На різних поличках стоять певні книги, які відповідають психологічному
стану дитини, а поруч із ними короткі письмові рекомендації, які книги краще
прочитати в тій чи іншій ситуації. В індивідуальній роботі із читачами-дітьми
шкільний бібліотекар уникає нав’язливості, авторитаризму, насильного втручання
у свідомість, а залишає право вибору за дитиною.
Коваленко О.
Реальне життя дітей починається з казки / О. Коваленко // Освіта
України. – 2011. - № 79-80, 17 жовтня. – С. 15.
Казка є необхідним етапом психічного розвитку дитини.
Саме казка допомагає краще зрозуміти дійсність, активує образне мислення,
впроваджує новий вид психічної діяльності – вміння подумки діяти в умовних
обставинах. У статті даються поради, як правильно обирати казки для дитини,
коли і які казки розповідати.
Олійник Л. Психокорекція дитячих „медичних” страхів / Л.
Олійник // Дошкільне виховання. – 2011. - № 2. – С. 22-26. Дитячі страхи –
небезпечне явище, що із віком не минає, а лише ускладнюється й може призвести
до важких психологічних проблем. Тому боротися зі страхами треба з раннього
дитинства і робити це слід правильно. Одним із способів не допустити
переростання дитячих страхів у хворобу і допомогти боязким дітям здолати їх є
терапевтична казка. Стаття кандидата педагогічних наук розповідає про те, як
важливо створити для дитини „ зону безпеки”, тобто забезпечити їй відчуття
захищеності, спокою. Розглядаються різні методи психокорекційної роботи з
дітьми : казкотерапія, арт-терапія, піскова терапія.
Кукленко Н. Реалізація гігієнічних вимог на уроках біології / Н. Кукленко
// Біологія (Шкільний світ). – 2011. - № 4-5 (лютий). – С. 52-55. Арсенал засобів, які може
застосувати вчитель основ здоров’я з
метою збереження здоров’я учнів, досить великий. Автор статті пропонує вчителям
різноманітні форми роботи з метою формування навичок гігієни розумової праці,
адаптовані до уроку основ здоров’я. Однією
із таких форм є казкотерапія. Зустріч з казкою, можливість пофантазувати завжди
позитивно впливає на стан нервової системи, посилює працездатність, знімає
втому.
Комментарии
Отправить комментарий