Інтегроване заняття «Інтерактивної школи
 сучасного бібліотекаря»
 та «Інтерактивної школи
сучасного вчителя основ здоров’я»
 м.Тернополя


Тема: «Інноваційні моделі навчання. Інформаційний брифінг: «Література як мікстура»(бібліотерапія)

                        План проведення  інтегрованого заняття
Час проведення
Назва заходу
Відповідальний
І. Організаційний блок
13.00.- 13.10.
Зустріч, реєстрація учасників  
 О.М.Кульчицька., Л.П.Козловська методисти ТКМЦ НОІМ
13.10. -13.20.
Відкриття інтегрованого заняття. Окреслення теми і мети.  
   Кульчицька О.М. методист ТКМЦ НОІМ
ІІ. Теоретично – пізнавальний блок
13.20.-13.35.
  Бібліотерапія – від теорії до практичної діяльності   
  Л.П.Козловська методист ТКМЦ НОІМ
ІІІ. Практичний блок
13.35.- 14.15.
    «Хочеш вчити інших – вчися сам» ( робота в групах)
 О.М.Кульчицька., Л.П.Козловська  методисти ТКМЦ НОІМ
14.15.- 14.45
Брифінг-шоу «Література – мікстура для гармонізації здоров`я»

Веселовська З.В., зав. бібліотекою,
Здирок О.М., вчитель основ здоров’я
ТЗОШ №18
ІV. Рефлексивний блок
14.45.- 15.00.
Вільний мікрофон. Підведення підсумків  
Кульчицька О.М.,
Л.П.Козловська  методисти ТКМЦ НОІМ

Рекомендована література

  Батова Г. Роль шкільної бібліотеки щодо формування здорового способу життя / Г. Батова // Основи здоров’я. – 2011. - № 8. – С. 5-10. Подано поради про правила відбору літератури для лікувального читання. Під час відбору треба пам’ятати, що книга – дуже індивідуальний „інструмент” впливу на особистість. Цілюще діють на людей дотепні гумористичні й сатиричні книги, сентиментальна й романтична література, вірші. Уміло підібрані книги не викликають негативних емоцій. І ще одна порада : читати треба те, що подобається!
 Бабюк О. Інтеграція навчально-виховного і колекційного процесів у початковій школі / О. Бабюк, Т. Колос, І. Сапожко та ін. // Початкова освіта (Шкільний світ). – 2011. - № 25 (липень). – С. 2-23.
Матеріал газети присвячений розв’язанню проблем мовленнєвих порушень у молодших школярів та їх профілактиці. Одним із методів, який допомагає подолати ці види порушень у дітей є казкотерапія. Підбираються різні види казок : народні, авторські, сучасні, психокорекційні, легенди, філософські казки тощо.
Казкотерапія – це психотерапія за допомогою вже існуючих казок та фантастичних героїв. Вона допомагає пережити відчуття захищеності у світі, зрозуміти себе, сформувати в собі корисні риси та звички.
Гичка І. І. Книжка – лікар / І. І. Гичка // Шкільна бібліотека. – 2012. - № 1. – С. 90. Опис досвіду роботи шкільного бібліотекаря гімназії        ім.. В. Сенатора, що у Черкаській області.   На різних поличках стоять  певні книги, які відповідають психологічному стану дитини, а поруч із ними короткі письмові рекомендації, які книги краще прочитати в тій чи іншій ситуації. В індивідуальній роботі із читачами-дітьми шкільний бібліотекар уникає нав’язливості, авторитаризму, насильного втручання у свідомість, а залишає право вибору за дитиною.
Коваленко О. Реальне життя дітей починається з казки / О. Коваленко // Освіта України. – 2011. - № 79-80, 17 жовтня. – С. 15.
Казка є необхідним етапом психічного розвитку дитини. Саме казка допомагає краще зрозуміти дійсність, активує образне мислення, впроваджує новий вид психічної діяльності – вміння подумки діяти в умовних обставинах. У статті даються поради, як правильно обирати казки для дитини, коли і які казки розповідати.
Олійник Л. Психокорекція дитячих „медичних” страхів / Л. Олійник // Дошкільне виховання. – 2011. - № 2. – С. 22-26. Дитячі страхи – небезпечне явище, що із віком не минає, а лише ускладнюється й може призвести до важких психологічних проблем. Тому боротися зі страхами треба з раннього дитинства і робити це слід правильно. Одним із способів не допустити переростання дитячих страхів у хворобу і допомогти боязким дітям здолати їх є терапевтична казка. Стаття кандидата педагогічних наук розповідає про те, як важливо створити для дитини „ зону безпеки”, тобто забезпечити їй відчуття захищеності, спокою. Розглядаються різні методи психокорекційної роботи з дітьми : казкотерапія, арт-терапія, піскова терапія.
Кукленко Н. Реалізація гігієнічних вимог на уроках біології / Н. Кукленко // Біологія (Шкільний світ). – 2011. - № 4-5 (лютий). –             С. 52-55. Арсенал засобів, які може застосувати вчитель основ здоров’я  з метою збереження здоров’я учнів, досить великий. Автор статті пропонує вчителям різноманітні форми роботи з метою формування навичок гігієни розумової праці, адаптовані до уроку  основ здоров’я. Однією із таких форм є казкотерапія. Зустріч з казкою, можливість пофантазувати завжди позитивно впливає на стан нервової системи, посилює працездатність, знімає втому.


   













Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Біоадекватна технологія навчання

Воркшоп для сучасного вчителя:" Формування інтерактивного середовища Нової української школи через розвиток професійних компетентностей вчителя основ здоров’я. Визначення пріоритетних форм і методів навчання сучасного фахівця в умовах формальної, неформальної та інформальної освіти.

«Школа сприяння здоров’ю»